torsdag 12 juli 2012

9 juli

Valter ramlade ner från sitt eget tak. Han bröt 7 revben, slog sönder sitt bäckenen i 16 större delar plus en massa smådelar och punkterade en lunga. Han flögs upp till Karolinska i ambulansflyg.

Jag som har inbillat mig att jag är livsoptimisten av oss två. Mina fantasier om framtiden är ljusa och till bredden fyllda med hopp och förväntan. Och jag håller med min pappa om att vi i vår släkt har en genetiskt disposition som gör att vi främst kommer ihåg de ljusa minnena.
puss

Idag är första dagen med dåligt väder. En kulturens dag! Men det var ju snabbt överstökat, Hönös utbud av konstgallerier och museer begränsade sig till två timmars mycket långsam rundvandring. Så nu fick jag lov att välja i Statoils pockethylla mellan spetälska, pest och kolera, det fick bli Jo Nesbö och jag är faktiskt förvånad, jag har inte koll på storyn men han kanfaktiskt formulera sig. Men jag skulle vilja ha lite råare fulkultur, droger och sex typ. Jag undrar var man hittar det här på västkustens motsvarighet till Bankeryd och mitt i ett frikyrkligt stormöte. Fast det är kanske här och just nu med detta klientel som det fulaste och snuskigste kan inträffa. Kan du inte kolla med dina polare på BC om det är nått på gång?
Kram från en smått uttråkan vän


Jag har fullt upp med att hittas nån action till mig själv på BC. Det skulle ta mig timmar att sätta mig in i situationen i Bohus län. Jag fattar inte vad du konstrar för. Det är ju bara att gå med, i BC alltså.

Jag har haft en av mina dagar idag....det släpper liksom inte. Är så inutavhelvete kärlekskrank.

Läste ut en bok igår One Day (En dag på svenska ) av Nicholls. Helt okej. I den boken tog det 20 år innan de fick varandra, sade hon med ett uppgivet men finurligt leende på läpparna.
Jag stod länge och tittade på deckarhyllan men jag pallar liksom inte mer sånt, så det blev One Day och Mudwoman av Oates istället.

Tyvärr är väl inte många frikyrkopastorer kvinnor, annars tror jag det är ena kåta rackare.
Kram vännen.

Inga kommentarer: