torsdag 12 juli 2012

8 juli
Hej
Jag är På Hönö i Gbg skärgård, det är där som kursen hålls. Helen Graham som kommer från Skottland är vår lärare, hon verkar ok. I helgen har det nästan bara varit folk som bor på ön eller öarna runt omkring som varit med plus några yogalärare från Gbg och Båstad. Sedan har vi tillställningens behållning, en fullständigt nevrotisk kvinna från Västrås som har oturen att ständigt befinna sig i ett currykryss, vilket får henne helt ur balans. Hon påminner en del om damen som blev påsprungen i Ängsbackafilmen. Vi har varit 25 st, men de flesta lokala förmågorna skulle bara vara där i helgen. I veckan skall det komma några fler yogalärare de har visst detta som fortbildning.
Jag hade ju en himla tur att det var den här veckan, för just denna vecka är det Hönö konferensen. Båstad har ju sin Stockolmsvecka men det är inget mot Hönös årligt åtrkommande konferensvecka. Då kommer dom och invaderar ön,det spelas musik  överallt och tält och husvagnar på varenda tom yta. Vem det är som kommit? Frikyrkopastorerna! I tiotusental. Jag har aldrig kännt mig så otrygg. :-)
Hur går det för dig då?
Puss

Hej
Currykryss förekommer i läran  om jordstrålning. Enligt den så finns det ett rutnät med currylinjer med fyra meters avstånd över hela jorden, för att finna dessa använder man slagruta. Det är viktigt att bygga sitt hus efter dessa linjer eftersom eftersom energin i dem kan vara farlig, där två linjer korsar varandra bildas ett currykryss. Är det så att du mår dåligt och sover dåligt så kan det vara så att din säng står i ett currykryss, då är det bara att flytta sängen och du blir frisk.
Anledningen till att Karolinska ser ut som det gör är att de håller på att bygga ett nytt Karolinska. Detta till en kostnad på 15 miljarder kronor, Sveriges största bygge, det kanske är en anledning till att det inte finns några pengar att driva verksamheten med heller.
Var han i Stockholm och jobbade när han ramlade ned eller blev han flyttad dit?
Från i morgon är jag helt ensam att försvara mannens rätt till yogaundervisning, idag var vi tre, en proffessor på Lunds universitet och en diversearbetere/konstnär, förövrigt är det hans hus jag bor i, min själ en upplevelse bara det. I början var jag skeptisk till det hela men nu tycker jag det är bra. Men det hade såklart varit roligare om alla hade bott kvar långt hemmifrån, istället för att cykla hem till sina hungriga män och skrikiga barn.
Trots jag förfäras av din beskrivning av samhällsutvecklingen i ditt brev glädjs jag åt att du kan känna och ta till dig, ja till och med stjäla en del av den flödande kärlek som ångestladdade föäldrar fösöker överösa sina feta fula och olyckliga barn.
Se till att dina fantasier om framtiden alltid är bättre än dina minnen av gårdagen.
Kram!

Inga kommentarer: